Mustache Girl.





Bercuti di Terengganu :)
Tuesday 17 September 2013 | 00:24 | 0 Babbling
Assalamualaikum :) and hello peeps ! fiuhhh *batuk dan selsemaa menyerang* tension kan kalau kner dua penyakit niy? boleh membuatkan kitaa rasa nak terjun bangunan >.< ekstravaganzaa siodd, gamak smpai nak terjun bangunan segala. haha. but tu lah yang aku rasa kali niy. korang semua sihad? Alhamdulillah kalau sihadd. kalau yang tak sihadd plak, bersabar lah :) ini ujian Tuhan. kan? chehh, tak boleh cakap banyak2, still in low education. saya sedar di mana sayaaa. nyott~ makin panjang makin mengarutt. okay pasal ini post, I'm holidayyy-ing at Terengganu *grammar error* tettt~ haha, maaf lah Teacher Zam :3 jyeahh! berbagai2 idea nak pergy bercuti dekadd mana. and lastlyy, kami semuaa seia, sekata, sehati dan sejiwa nak pergi Terengganu :D okay, the trip begin with bertolakk pergi ke Terengganu pada pagi Sabtuu. amatlahh terkocoh2 nak pergy tuhh, yelah balik rumah Jumaat petangg~ so, dalam lingkungann 4 petangg kami sampaii ke Kuala Terengganu *setelah menyinggah di byak tempat* hehe :3 setibanyaa di homestay, wooooaaa *muka terkjud* lawaaa giler homestay diaa and baru sekarang terasa tersgadd rugi takk ambik gambar dekat situu. okayy, malas nak cakap lagyy. penjelajahan bermula di pagy Ahad yang redup lagy mendamaikan~ start with breakfast. kita orang mkan nasi dagang! sedapp :) firstlyy, Terengganu ryte? going to the Masjid Kristal. memang tempat wajib yang harus dilawati ketika bercuti di Terengganu. masuk nih dah dua kali lah aku pergy Masjid Kristal tuhh. and guess what? akuu pergy Muziumm baii~ haha. macam rasa kanak2 yang baru habis upsr laa plak :3 tapi nak buat macam mana aku hanyalahh pengikutt makcik dan pkcik2 akuu. but not bad lah, aku lyan bdak2 kecik yangg tak cukup umur tuhhh so just enjoy the show :) kemudiannyaa,membeli belah di ape tah nama kedai uhh. haha. and lunch tgah hari tuh, kita orang makan budu maa~ haha. sedap lah jgakk. ikang goreng dgan buduu:) selepas sesi mengenyangkan perut, kami semuaa bergerak menuju ke Pasar Payang! yeahh! shopping lagy! haha, shopping sakan lah aku nmpaknyaa :D boleh lah, byak jgak belanjaa sakan aku tuu. sungguh memenatkan ditambah tambah tersesat plakk. manaa tak kener round satu pasar uh~ nak tak nk kner jgak aku carik mana parents aku pergyy. wuyoo~ penat der! setelah penat dan membuatt mukaa comel dekat pkcik2 akuu tuhh, yeah I got BR :) sekali sekala perkena pakcik2 aku tuuu~ haha. petang tuhh kami memberhentikan jeljah kami di Pantai Batu Buruk *seriuslyy, kat Terengganu tuh penuh pntaii* terubat lah sikid lukaa aku tak dpat bercuty di Gambangg~* malam tuh, kita orang semuaa masak beramai2. sungguhhhh~ ahhh best :) makcik2 aku masingg perkenaa kan skill memasak diorangg. and TERPAKSA lah aku untuk belajar memasak. whhy not kan? and blajar laa jgak memasak asam pedas :) setelah makan dan makan, kita orgg mengambil masa untuk berbelanja kropok dan merehatkan diri di tepi pantai :) yelahh, malam last~ nyottt. Isnin pagyy, bertolak pulangg but singgah sebentar di cheratingg :) syokkk habis mandi but suddenly, kaki akuu kner sengat obor2. ahh~ siodd. sakid dan pedih yang teramat! leppas kner tuuh terus naik darat tukaa bajuu and dengar laa suaraa sumbangg yang berkattaa 'Miza tuu da naik jgak, kalau tak kner obor2 tuu smpai ptang tak naikk* okay, nyirapp ==" and that is. sekarangg sedang berbaring di atas katil smbil menaip entryy. Alhamdulillah selamat smpai di rumahku syurgaaku :) last but not least salam sayang from me :*