Mustache Girl.





Raya Tak Jadik :' (
Sunday 25 August 2013 | 14:02 | 0 Babbling
Assalamualaikum semuaa and hye peeps :) yang pertama sekali, SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua yang sedang membaca blog ini. Dah 3 minggu beraya, baru nak wish? eh, mana ada. Ini dah kali ke-2 wish dah niy. Kalau yg dah baca post sebelum nih tahu lah. kan? Sempena Hari Raya niy, masing-masing mesty melantak sakan kan? of course lah kan. tapi orang cakap berpada-pada lah. Nanty kalau dah overdose susah pulak, nak carik penawarnya. *okay,yg nih terasa* haha. actually badan dah naik ditambah-tambah masa raya nih. bersuka ria lah lemak dalam badan nih dapat tambah kwan katanyaa :D okay. straight to the tittle, yes. tahun nih memang raya yang tak jadik. okay, mula-mula sedih lah jugak kan. pagi-pagi raya parents tak ada :'( nak tahu tak kenaper? and ceritanya bermulaa macam nih . . Around 6.30 a.m mama kejut kan aku then aku still mamai lagy. then, mama suruh jagakan Iyaa kejap. aku pun biarlah dia baring antara aku dgan Abby. biasa lah kan Subuh-2 setan hasut suruh tido balik then aku pun tertido. and suddenly, aku dengar Iyaa nangis. aku tgok kat sebelh dia takder, abby pun lesap jgak. bunyi nangis macam dekat jer. aku pun bangun lah dgan malasnya. suddenly, aku tgok Iyaa dah dekad bwah katil. aku fikir tak lain tak bukan dia mesty jatuh niy. ahh, time tuh memang tak pkir apa lahkan. aku terus serbu ayah yang tgah kemas-2 depan tuh. aku jerit. "Ayah! Iyaa jatuh katil!" okay, start from tuh semua orang kabut. sebab lepas jer dia jatuh, dia terus dan terus nangis. masa bagy dia minum susu pun dia nangis and yg worst nya dia terperanjat-2. gaya macam dah worst je kan? yes and yes. semua orang panik. ayah dgan pkai kain pelekat and mama yang pkai baju tidur pun terus pergi hospital. and tinggal lah aku, ajym and abby (tiga beradik) dekat rumah di pagy raya. sape jeh kan tak sedih, pagi-2 raya dengar takbir, tapy tak pkai baju raya, tak mintak maaf and yg paling penting parents pun takder. seriusly, macam nak nangis jer time tuh. tapi nak buad cam mane kan. Around pkul 12 baru mama dgan ayah balik, and Alhamdulillah Iyaa takde apa-2 yang serius. luckily, petang tuh family belah mama datang rumah, check out pasal Iyaa and then terus raya. and lauk kta orang cuma ketupat and ayam rendang sebab tu jela yang mama sempat masak sebelum Iyaa jatuh. and malam tuh, baru kita orang pkai baju raya. and terus bertolak rumah atuk belah ayah pulak. tak jauh pun dekat Muar jgak. and raya tahun niy, kita orang just duduk rumah sebab Iyaa demam. hampir 2 minggu jgak la dia demam. dari raya smpai lah aku dgan abby nak balik asrama. sebab tuh lah aku panggil raya tak jadik, stay dekad rumah jer. hopefully, this the last time raya macam nih. gua takut der :'( and for the last, once again Selamat Hari Raya Maaf zahir dan batin kepada semuaa :)